Kategori Läkemedel

Cetirizine-Teva tabletter - bruksanvisning

• Läkemedel

Registreringsnummer:Handelsnamn: Cetirizine-TevaInternationellt icke-proprietärt namn (INN): cetirizineDoseringsform:Sammansättning
    1 tablett innehåller:
    aktiv substans cetirizindihydroklorid 10,00 mg;

Matintolerans: Hur "diagnostik" lura

• Läkemedel

"Åh, jag fiskar inte, jag är allergisk mot det." "Vi kan inte ha choklad, vi är allergiska mot det." "Vi var tvungna att ge upp katterna, min fru / barn / mig är allergisk mot dem." Bekanta situationer, eller hur?

Inga allergier!

• Läkemedel

medicinsk referensbokVad är skillnaden mellan hypoallergenisk nutrilon och nutrilon peptidallergiNutrilon Pepti Allergy är en babymatprodukt som är speciellt designad för nyfödda och spädbarn som matas med flaskor och lider av symtom på matintolerans mot komjölksproteiner.

Sorbenter för barn med allergier

• Läkemedel

Vad det ärSorbenter är ämnen som tar upp gifter som förgiftar människokroppen..Nuförtiden säljer apotek ett stort antal läkemedel som är utformade för att neutralisera vissa kemiska strukturer..

Advantan - analoger för den aktiva substansen

• Läkemedel

Alla former av frisläppandeAlla former av frisläppandeAlla former av frisläppandeAlla former av frisläppandeVarför boka genom Uteka?På sidan med analoger av läkemedlet Advantan presenteras en lista över billiga importerade och ryska substitut med en likartad eller liknande princip om påverkan på kroppen.

Sorbenter för barn med allergier

Aqua Maris Sens

• Läkemedel

InnehållFarmakologisk gruppNosologisk klassificering (ICD-10)3D-bilderLagringsvillkor Aqua Maris SensFörvaras oåtkomligt för barn.Sista giltighetsdatum Aqua Maris SensAnvänd inte det efter utgångsdatumet som är tryckt på paketet.

Aktivt kol för allergier

• Läkemedel

Enligt många experter kan aktivt kol användas för allergier som hjälpmedel. Det är viktigt att komma ihåg att om det finns en kraftig uppkomst av mat-, läkemedels- och kontaktallergier krävs starka antihistaminer.

Alvitil

• Läkemedel

Indikationer för användningFörebyggande av vitaminbrister och hypovitaminos under perioder med betydande neuropsykisk och fysisk stress; förhållanden åtföljt av ett ökat behov av vitaminer.Möjliga analoger (ersättare)Aktiv ingrediens, gruppDoseringsformKan en tablett tuggas, krossas eller bryts?

Allergen av pollen av träd ståloral

• Läkemedel

Läkemedlets handelsnamn: StaloralInternationellt icke-proprietärt namn: -Doseringsform: sublingual dropparAktiv substans:ett allergen från hängande björkpollen (för Staloral "Birch pollen allergen"), ett allergen från en blandning av kvalster (för Staloral "Mite allergen");

Hypoallergen kost för barn: menyer och recept

• Läkemedel

Många mormödrar och mödrar ger inte sina barn allergiframkallande livsmedel: jordgubbar, choklad, apelsiner. Samtidigt blir barnets kinder fortfarande röda, en gråtande skorpa eller bikupor visas.

Bronkialastma - symtom och behandling

• Läkemedel

Vad är bronkialastma? Orsakerna till förekomst, diagnos och behandlingsmetoder kommer att analyseras i artikeln av Dr. A.L.Sergeev, en allergist med 14 års erfarenhet.

Allergisk reaktion på ett antibiotikum

• Läkemedel

Under senare år har utövarnas uppmärksamhet på problemet med allergi mot antibakteriella läkemedel (AP) minskat något. Detta beror först och främst på att en läkare har ett brett urval av AP: er till sitt förfogande, vilket gör att han kan välja en lämplig ersättning för läkemedlet som orsakade allergin.

Solallergi - symtom, behandling, orsaker

• Läkemedel

Sommaren är en bra tid för semester, för en lång vistelse i lantstugor, för resor, resor till havet, till exotiska länder. Simma och sola i solen, njuta av havsvatten och värma upp i solen - vad kan vara bättre?

Quinckes ödem

• Läkemedel

Quinckes ödem: symtom, behandling och orsaker
    Quinckes ödem är ett akut, plötsligt utvecklande svår sjukdom som påverkar den subkutana fettvävnaden och slemhinnorna. Denna patologi har flera fler namn: akut angioödem, trophoneurot ödem, gigantisk urticaria, angioödem.

Allergi mot bröstet: orsaker och behandling

• Läkemedel

Senaste uppdatering: 01/29/2020Allergiska utslag i bröstet upptar kanske den andra platsen i rankningen av de mest oönskade platserna för manifestation av sjukdomen.