Kategori Näring

Dermalex-fyllnadsöversikt och syftet med deras användning

• Näring

Trots att de flesta fyllmedel för injektionskonturer har samma sammansättning, är kroppens reaktioner på ämnet olika. Den enskilda läkemedlets individuella densitet, viskositet, plasticitet hjälper till att uppnå olika resultat.

Allt om att höja och sänka immunoglobulin e och g i blodet

• Näring

Från artikeln kommer du att lära dig vad det betyder om immunoglobulin e eller g ökar eller minskar i blodprovresultaten? Om man misstänker allergier, infektionsinfektioner eller autoimmuna patologier, föreskrivs test för att bestämma immunförsvarets styrka.

Enterosorbenter för ett barn med allergier

• Näring

Hej kära läsare. Idag diskuterar vi vad enterosorbenter är, hur de hjälper till barnens allergier, vilka liknande läkemedel som kan användas vid komplex behandling av allergier hos ett barn.

Avamis nässpray - instruktioner, recensioner, analoger

• Näring

Avamis är en nässpray som används för att behandla rinit, främst av allergisk karaktär..Trots att den huvudsakliga aktiva ingrediensen i detta läkemedel är en fluorerad kortikosteroid (hormonell substans), kommer den inte in i den systemiska cirkulationen och har en uteslutande lokal effekt.

Advantan

• Näring

Priser i apotek online:Advantan är ett glukokortikosteroidläkemedel som används vid behandling av hudsjukdomar.Advantans farmakologiska verkanDen aktiva ingrediensen i läkemedlet - metylprednisolon-aceponat, är en stark syntetisk icke-halogenerad steroid som, när den kommer på huden, undertrycker allergiska och inflammatoriska reaktioner i huden och därmed minskar manifestationerna av sjukdomar och tillhörande upplevelser..

Varför finns det en allergi mot Aquadetrim hos spädbarn?

• Näring

Allergier är inte ovanliga hos barn, och ännu mer mot droger.Ingen förälder kommer att gilla det när deras barn har denna sjukdom..Men "Aquadetrim" föreskrivs av barnläkare från den första månaden av livet, så mödrar ger lydigt det och är mycket oroliga när ett barn har rodnad och utslag.

Diprospan och alkoholkompatibilitet

• Näring

Alkohol är inte kompatibel med en liten mängd droger lika mycket som med glukokortikoider. Konsekvenserna av denna kombination är mycket mer betydande än bara en försvagad effekt av läkemedlet eller ökade biverkningar - från den kombinerade användningen av alkohol och kortikosteroider kan man förvänta sig utvecklingen av flera blödningar och ulcerösa skador i mag-tarmkanalen.

Vetenskapen

• Näring

MedicinTre nötter för en gravid kvinnaGazeta.Ru presenterar en översikt över den senaste forskningen om hur fostret påverkas av mors näring under graviditetenExperter har förnekat åsikten att en gravid kvinna bör undvika alla potentiellt allergiframkallande livsmedel.

ALLERGENER

• Näring

Allergener (grekisk allos - annan och ergon - verkan) är ämnen av antigen eller haptenisk natur som orsakar allergier. Allergener kan vara proteiner, protein-polysackarid- och protein-lipoidkomplex, komplexa föreningar av icke-proteinart (polysackarider) och enkla kemikalier, inklusive enskilda element (brom, jod).

Allergen f84 - kiwi, IgE (ImmunoCAP)

• Näring

Bestämning av specifikt immunglobulin E till detta allergen i en ökad mängd indikerar en akut allergisk reaktion (överkänslighet av omedelbar typ).Allergen-specifik IgE till kiwi.

Allergi mot huden

• Näring

Klåda, utslag av icke-smittsam karaktär är immunsystemets reaktion på ett allergenämne. Histamin utvidgar blodkärlen. På huden - röda fläckar, inflammation, blåsor, klåda. Ibland liknar symtomen en kall - rinnande näsa, vattniga ögon.

Sædallergi: fiktion eller verklighet

• Näring

Kan sperma vara allergisk?Naturligtvis är det mycket svårt att tro på detta, men denna typ av allergi kan verkligen hittas. Det stöter inte så ofta på, men det finns fortfarande.