Orsaker, symtom och behandling av allergier

• Symtom

Allergi är en sjukdom som diagnostiseras hos fler och fler patienter varje år. Människor i alla åldrar lider av sjukdomen: från barn till människor i mogen ålder. Vetenskapen upptäcker fler och fler nya allergener, forskare bekämpar sjukdomen med avancerade medel. Tyvärr fungerar inte i vissa fall modern teknik och nykomlingar. Då måste en person vända sig till gamla mormors recept. Behandling av allergier med folkrättsmedel har en fördel jämfört med piller, eftersom kemikalier konstgjorda av människan inte kommer in i kroppen.

Vad som provocerar en attack av sjukdomen?

Innan behandlingen påbörjas är det naturligtvis viktigt att förstå vilket allergen som väckte kroppens reaktion. Kom ihåg att allergener är indelade i flera typer:

• Mat (mat)
  • Pollen (blommande, spannmålspollen)
  • Hushåll (damm, kvalster och deras avfallsprodukter)
  • Epidermal (ull, hud, saliv, fjädrar, fluff, mjäll etc.)
  • Läkemedel (mediciner i någon form)
  • Kemikalie (kemikalier som används i produktionen och i vardagen)
  • Bakteriell - svamp (sporer, mögel, bakterier)

Försök att komma ihåg efter att ha interagerat med vilket ämne din hälsa försämrats och naturligtvis bör du donera blod för analys för att ta reda på orsaken till förvärringen av allergin.

Det är viktigt att börja behandla allergier direkt efter diagnos. Varje försening förvärrar och förlänger sjukdomsförloppet och framkallar nya attacker av allergier med allvarliga konsekvenser

Varför alternativa behandlingar är fördelaktiga

När vi föredrar folkhjälpmedel ger vi en bra service till våra lever och njurar, eftersom det är dessa organ som filtrerar alla ämnen som kommer in i kroppen. Under en period av förvärring av allergier förvärras vårt tillstånd, så det är inte värt att överbelasta de inre organen med läkemedel onödigt. Men att ha ett effektivt folkmedicin på lager gör aldrig ont.

Vi behandlar oss själva

Många personer med allergier lider av kronisk rinit, det vill säga nässtoppning. På apotek finns det gott om åtgärder för att lindra detta symptom. Men du är inte en anhängare av kemi och medicin. I det här fallet kommer ett folkmedicin baserat på havssalt att passa dig. Det är känt för sina medicinska egenskaper, en stor mängd användbara mineraler och naturligtvis ett överflöd av jod.

När du köper havssalt på apotek, var uppmärksam på sammansättningen. Saltet bör vara fritt från dofter och alla slags färger. Annars kan din allergi bara förvärras..
Lös upp en matsked havssalt i varmt vatten (0,5 liter) och skölj med en varm lösning av sinus. Denna lösning kommer att befria dig från allergisk rinit, den klarar också bra med förkylningar och är ett bra profylaktiskt medel..

Selleriets läkande egenskaper

Mycket ofta numera människor lider av ragweed allergi. Våra förfäder märkte också att det lindrar selleri klåda bra. Så vi presenterar dig ett sätt att läka klåda och utslag snabbt och utan medicinering..

Du måste juicera cirka tio medelstora buntar selleri. Det kan pressas ut med en köttkvarn eller mixer och sedan blandas med honung eller socker. Förvaras kallt. Selleri juice bör tas tre gånger, två matskedar, en halvtimme före måltider i 3-4 dagar. Du kommer omedelbart att märka förbättringar, klåda kommer att stanna, svullnaden avtar.

Växtbaserade avkok

För andningsproblem använder vi ofta örter. Kamomill och kalendula, johannesört och rosa höfter har visat sig vara antiinflammatoriska och lugnande medel. Men inte många vet att samma örter, i kombination med ekrot, används för att lindra symtom på dammallergi..

Centaury (det kan köpas på apoteket) i mängden 5 matskedar, blanda med johannesört (4 matskedar), 2 matskedar kamomill och 2 matskedar rosa höfter. Alla ingredienser ska blandas, fyllas sedan med varmt vatten (inte kokande vatten) och får bryggas under en natt. Sila buljongen på morgonen och värm den utan att koka. Häll sedan det resulterande läkemedlet i en ogenomskinlig behållare eller lägg den på ett mörkt ställe i 4 timmar så att buljongen infunderas ordentligt.
Det är nödvändigt att ta buljongen tre gånger om dagen före måltiderna, ett tredjedel av ett glas åt gången. Behandlingsförloppet kan inte kallas snabbt. Toxiner elimineras från kroppen inom sex månader, så var tålmodig.

Lågblad - ett effektivt botemedel i kampen mot allergier

Lågbladstinkturen, som laurbönolja, hjälper till att lindra klåda från huden. Om allergin påverkar stora delar av huden, rekommenderas det att ta ett lagrarbad. Laurelblad tas också oralt för att lindra symtomen på sjukdomen snabbare..
Anmärkning: sträng, kamomill, rosa höfter, centaurie, celandine, calendula, maskros rot - allt detta borde vara i din garderob om du är en förespråkare av allergi behandling med folkliga läkemedel.

Anteckningar för föräldrar

För barn föreskriver läkare ofta örterapi som ett terapeutiskt och profylaktiskt botemedel mot allergier. Det bör noteras här att alla procedurer är strikt doserade. Det är också viktigt att veta att barn under ett år endast rekommenderas yttre effekter på huden (lotioner) och inte inre, eftersom barnets kropp ännu inte är anpassad att ta vissa ämnen, vilket kan provocera en allergiattack.

Om barnet redan har vuxit, förskrivs medicinska örtsirap, men det är bättre att själv göra ett avkok av örter för att se till att det inte finns någon kemi i allergimedlet.

Ett avkok av nässlor och blommor
Ta 3 matskedar blad, tidigare torkade och krossade, häll kokande vatten över dem (0,5 liter) och låt det brygga i ungefär en timme i en termos, varefter du ska dricka buljongen 4-5 gånger om dagen, 100 gram. Barnet kommer omedelbart att må bättre, andningssystemets funktioner kommer att återställas (om det tidigare var nästoppning).

Det finns ett stort antal recept utan användning av kemi. Det är bara viktigt att noggrant studera alla komponenter som du ska använda för att göra medicinen hemma..

Ta bort puffiness från ögonen

Varje hemmafru har grönsaker i köket. Lök är kända för sina desinficeringsegenskaper för alla barn. Det är löken som används populärt för att lindra ödem från ögonen med en förvärring av allergier. Beredningen är mycket enkel: löken måste kokas tills den är mjukt, löken buljong bör kylas och en sked honung läggas till den (om du inte lider, naturligtvis, från en allergi mot honung). Skölj dina ögon 4 gånger om dagen.

I köket är vetegröt alltid till hands. Vattnet som det kokades i kan också användas för att minska puffiness. Skölj bara ögonen med ett avkok en halvtimme före sänggåendet, och snart kommer du att känna att dina ögon är vidöppna, att du lever livet till fullo igen och tittar inte på världen genom smala slitsar på grund av hatliga allergier.

Vi hoppas att dessa tips hjälper dig att lindra dina symtom och komma tillbaka till ett uppfyllande och allergifri liv så snart som möjligt. Slutligen ett råd till: leda en aktiv livsstil, inte sitta i läckra lägenheter, gå ut i frisk luft, tillbringa mer tid i naturen, flytta, och sedan kommer din kropp att hantera sjukdomar snabbare.